Stag, nitar och bom i inredningen när North Sails öppnar märkets första Skandinaviska modebutik på Smålandsgatan i Stockholm. |
Branschglidningen inom sportsegmentet, där traditionella sportmärken utvecklar nya livsstilskollektioner och modemärken satsar på sportig funktion, blir allt tydligare.
Inte konstigt alls i den föränderliga kommersiella världen där det gäller att markera en dynamisk utveckling, synas och skapa image och nya värden för att nå ut till digitaliserade och globala konsumenter.
Ett exempel i raden är anrika amerikanska segelleverantören North Sails som öppnat sin första all-in sport fashion butik i Skandinavien.
Notade träpodier, metall och blå, blå vågar i synk med North Sails high-tech plagg med laserskurna sömmar och inbyggd funktion för urban livsstil. |
Företaget är sedan 1980 sponsorer av America´s Cup och har utvecklat kollektioner kring segling, funktionsplagg för tävling och fritid.
Konceptet har varit traditionellt, men nu tar alltså North Sails klivet vidare med mer modemässiga plagg.
I Italien finns märket redan med egna butiker och här sker också design och innovation av kollektionerna.
Bom och bomhakar funkar fint för förevisning av funktionell fritid. |
Hopp-i-land kalle i North Sails nya flaggskepp på Smålandsgatan i Stockholm. |
Fritid med inbyggd teknisk funktion och finess och klassiska ränder. |
Bussarong med ficka och axelknappar för dam ur North Sails livsstilskollektion 2016. |
Modevinden fläktar i sportbranschen. www.apparel.northsails.com
|
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar