söndag 19 juli 2015

Välkommen till världen!

Hej där! Nu skjuter jag upp mitt första flikiga blad - men vem är jag...?
Den låg i en park...

Stor som en kastanj och med en liten grön grodd låg den intill en stenbumling i en vacker park i en annan del av världen.

Försiktigt tog jag upp den lilla kärnan med hårt skal, vad kunde det vara...?

På den långa resan hem följde kärnan med och planterades med den pyttelilla grodden ned i jorden.

Efter månader av väntan sköt en grön stängel upp....
Efter månader av väntan skjuter ett grönt skott upp invid kärnan i sin kruka i köksfönstret. 

...och utvecklade fina, flikiga palmliknande blad! Men är det en liten palmväxt?

Vem är jag, någon som vet?

Mejlade experterna på två av våra största botaniska trädgårdar, nej, än är plantan för liten för att man säkert ska kunna artbestämma.

Fortsättningen följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar