måndag 23 maj 2016

Modevind i seglen

Stag, nitar och bom i inredningen när North Sails öppnar märkets första Skandinaviska modebutik på Smålandsgatan i Stockholm.
Sol, vind och vatten...

Branschglidningen inom sportsegmentet, där traditionella sportmärken utvecklar nya livsstilskollektioner och modemärken satsar på sportig funktion, blir allt tydligare. 

Inte konstigt alls i den föränderliga kommersiella världen där det gäller att markera en dynamisk utveckling, synas och skapa image och nya värden för att nå ut till digitaliserade och globala konsumenter. 

Ett exempel i raden är anrika amerikanska segelleverantören North Sails som öppnat sin första all-in sport fashion butik i Skandinavien. 

Notade träpodier, metall och blå, blå vågar i synk med North Sails high-tech plagg med laserskurna sömmar och inbyggd funktion för urban livsstil. 
North Sails, grundat 1958 av Lowell North, amerikansk OS-medaljören i segling, har genom decennierna var nummer ett när det handlar om just segel. 

Företaget är sedan 1980 sponsorer av America´s Cup och har utvecklat kollektioner kring segling, funktionsplagg för tävling och fritid. 

Konceptet har varit traditionellt, men nu tar alltså North Sails klivet vidare med mer modemässiga plagg. 

I Italien finns märket redan med egna butiker och här sker också design och innovation av kollektionerna. 


Bom och bomhakar funkar fint för förevisning av funktionell fritid.
Butikskonceptet med betonggolv, träpodier med notade ytor, blänkande stålstag och upplysta bilder av vackra vågor och vatten är stramt, snyggt - och lättnavigerat...


Hopp-i-land kalle i North Sails nya flaggskepp på Smålandsgatan i Stockholm. 

Fritid med inbyggd teknisk funktion och finess och klassiska ränder. 

Bussarong med ficka och axelknappar för dam ur North Sails livsstilskollektion 2016. 

Modevinden fläktar i sportbranschen. www.apparel.northsails.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar