Bara glasväggar skiljer Designtorgets butiksyta från Kulturhuset och storstadsmyllret ute i Sergelgången i Stockholm. |
Hela 22 år har passerat sedan Designtorget öppnade upp sin första butik i Kulturhuset i Stockholm. Konceptet med handplockat design blev direkt en hit.
Nu nyöppnar Designtorget en flaggskeppsbutik på samma plats och gör med den en uppgradering av såväl butikskoncept som affärsidé.
Enkla hyllor exponerar varor i ett butikskoncept signerat arkitektbyrån Boys Don´t Cry i samarbete med designbyrån Kurppa Hosk som även försett varumärket med en ny logotype. |
Arkitektbyrån Boys Don´t Cry och designbyrån Kurppa Hosk har samarbetat kring Designtorgets nya koncept som omfattar en ny logotype samt inredning och utformning av butikskonceptet.
Flaggskeppsbutikens stengolv och cementpelare är exempelvis en direkt anspelning till Kulturhuset och miljön på Sergels Torg utanför de glasade väggarna.
Träställningar på upphöjda podier fungerar även som exponering av enskilda formgivare och deras design.
Premiärdagen fanns exempelvis produkter från Stålverket (Anna Karlsson och Mathilda Nord), Simon Key Bertman, Karin Ohlsson och Malin Berglund i egna utställningar.
Välbesökt pressfrukost arrangerad av Grand Relations. |
Något i påsen för alla designintresserade som hittar stort och smått i Designtorgets nya flaggskeppsbutik invid Kulturhuset i Stockholm. |
Kul prylar med en svensk designknorr helt enkelt. Och det räcker ju långt i den kommersiella karusellen...
designtorget.se
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar